Elsőre talán hajmeresztőnek tűnhet az ötlet, de egy spanyol cég azt állítja, megcsinálta.
Az első ember, aki megtapasztalta a ma már "áttekintő hatásként" ismert jelenséget, Jurij Gagarin szovjet űrhajós volt, aki valamivel több mint 63 évvel ezelőtt elsőként láthatta meg bolygónkat az űrből. Ő volt az első a sok űrhajós közül, aki beszámolt arról, hogy a világegyetemben elfoglalt helyével kapcsolatos kognitív változást érzett - a transzcendentális áhítat fenomenális érzését.
Jelenleg háromféle űrturisztikai vállalat verseng azért, hogy ezt az élményt a hétköznapi emberek számára is elérhetővé tegye - feltéve, ha van pénzük. Sok pénzük.
A csúcson Elon Musk SpaceX nevű cége áll. A több tízmillió dollárral rendelkezőknek ígér rakétahajós utazásokat a Föld körüli pályára, a súlytalan csodába, több mint 300 kilométerrel a Föld fölött.
Aztán ott vannak a szuborbitális élmények, amelyeket Jeff Bezos Blue Originje és Richard Branson Virgin Galacticja kínál. Ennek ára akár 450 000 dollár is lehet, és 80-120 kilométeres magasságba visz, hogy megtapasztaljuk a súlytalanságot.
Végül ott vannak az űrközeli kalandok, ahol olyan cégek, mint a Space Perspective, a World View és most a spanyol startup, a HALO Space, azt remélik, hogy az utasokat léggömbös repüléseken juttatják fel a Föld fölé, mintegy 25-40 kilométeres magasságba, viszonylag kedvező, 50 000 és 200 000 dollár közötti áron - írja a CNN.
A múlt héten Londonban Carlos Mira, a HALO Space vezérigazgatója bemutatta az Aurora űrkapszula belső kialakítását, amely csapatának reményei szerint 2030-ra 10 000 utast szállít majd a világűr közelébe.
A nyomás alatt álló kapszula - amelyet a legendás Frank Stephenson tervezett - 5 méter széles és 3,5 méter magas, és egy hatalmas héliumos léggömbön fog függeni. Nyolc utast ültetnek majd bele, akik akár hat órán át is utazhatnak.
A HALO Space a bemutatón kijelentette, hogy "új, biztonságos és kibocsátásmentes alternatívát kínál az űrrepülésekhez", és mivel már öt sikeres tesztrepülést hajtott végre, a legfejlettebb vállalat a maga területén.
A mindössze 2021-ben alapított cég ambiciózus célja, hogy 2026-ban megkezdje a kereskedelmi célú repüléseket, 164 000 dolláros áron.
Mira kifejtette, hogy csapata úgy tudott a lehető legjobban belevágni a munkába, hogy "kiforrott technológiákat használt", és nem próbálta "újra feltalálni a kereket".
Elindult a Naphire.hu YouTube-csatornája, iratkozzon fel a legfrissebb videóinkért!
Kapcsolódó cikkek
- Hatalmas mázlija volt Bercel családjának, hogy a kisfiú tűzoltó készüléket kapott ajándékba Ennél hasznosabb dologgal meg sem lephették volna a születésnapján.
- Erre komolyan van igény? A KFC piacra dobta a BBQ illatú parfümöt A Kentucky Fried Chicken berobbant az illatszerüzletbe és bemutatva egy egészen új illatot.
- Véglegessé vált a Cannes-i Filmfesztivál versenyprogramja, bemutatták a világsztár zsűritagokat Bemutatták hétfőn a 77. cannes-i filmfesztivál versenyprogramjának nemzetközi zsűrijét a szervezők: az Arany Pálma-díjról döntő kilenctagú testületbe színészeket, rendezőket és forgatókönyvírókat hívtak meg.
- Jöhet a Titanic II? Ez a milliárdos megcsinálná Több mint egy évtizede tervezi Clive Palmer ausztrál milliárdos a Titanic II. megépítését. Álma, hogy megépüljön a szerencsétlenül járt hajó másolata, amely 1912-ben süllyedt el több mint 2200 emberrel a fedélzetén.